Suplementy

Która kreatyna jest najlepsza?

Która  kreatyna jest najlepsza ? To pytanie zadaje sobie wielu z was, jaką kreatynę wybrać na początek itd. Jest wiele badań, teorii jak i praktycznych dowodów. Zacznijmy od tego, że form kreatyn jest bardzo dużo, ciągle powstają nowości na rynku i każda nowa jest lepsza od poprzedniej. Czy to prawda ? Ja wymienię dwa rodzaje kreatyn moim zdaniem najlepsze oraz godne uwagi. Do tego możemy dodać jeszcze ewentualnie stacki kreatynowe ale na bazie niżej wymienionych.

Monohydrat kreatyny

jest to dobra kreatyna zawsze na początek choć wiele osób twierdzi, że najlepsza mimo swojej ceny, ponieważ jest to także najtańszy rodzaj kreatyny. Badania wykazują bardzo wysoką przyswajalność owej kreatyny oraz działanie anaboliczne. Jedyny minus monohydratu to mocne zatrzymywanie wody w komórkach, gdzie często można zaobserwować gwałtowny skok wagi w pierwszych dniach suplementacji. Jest to także rodzaj kreatyny bardzo często wybierany przez zawodowców i uznawany za najmocniejszy dający najlepsze efekty. Mimo upływu wielu lat, monohydrat kreatyny wciąż jest bardzo popularny.

Najlepszy stosunek jakości do ceny na  stronie swiatsupli.pl

Jabłczan kreatyny

jest to połączenie cząsteczek kreatyny oraz kwasu jabłkowego. Dzięki obecności kwasu jabłkowego, jabłczan jest stabilniejszą formą. Nie jest to dodatek który może mieć negatywne skutki dla naszego zdrowia, a wręcz przeciwnie. Kwas jabłkowy jest odporny na enzymy żołądkowe, dzięki czemu nie dochodzi do rozpadu kreatyny na kreatyninę. Jest to bezpieczniejsza forma do stosowania przez dłuższy czas. Jabłczan kreatyny ma podobne działanie do monohydratu. Głównym zadaniem jabłczanu jest transport ATP do mięśni. Dzięki jabłczanowi kreatyny osoby ćwiczące mogą zauważyć wzrost beztłuszczowej masy ciała. Jabłczan kreatyny w odróżnieniu od monohydratu daje mniejsze efekty wizualne co spowodowane jest mniejszą ilością zatrzymywanej wody w mięśniu. Mimo wielu nowo powstających kreatyn jabłczan jest tak popularnym, że raczej nigdy o nim się nie zapomni. Sam osobiście najczęściej wybieram właśnie tą formę kreatyny od lat. Jednak podczas początków zabawy z suplementami to właśnie monohydrat był moim kompanem treningowym.

Wysokiej jakości jabłczan kreatyny od BioTechUSA zobacz

Więc jaką kreatynę kupić ? Jaką wybrać ?

Pewnie jesteście w szoku, że nie uznałem za najlepszą kreatynę najdroższej nowinki na rynku ? Patrząc praktycznie jakie kreatyny wybierają ludzie, zawodnicy amatorzy czy też zawodowcy, największą popularnością oraz sprzedażą od lat cieszy się monohydrat oraz jabłczan. Na początek swojej przygody postawił bym na monohydrat kreatyny ze względu na swoje działanie, a także cenę. Sam czasami się zastanawiam czy nie wrócić do podstaw czyli monohydratu. Możemy tutaj polemizować i zagłębiać się w opisy producentów ale czy to ma sens ? Tak jak większość badań, które są robione na wybranej grupie ludzi 50? 100 osób ? Każdy organizm jest inny i inaczej będzie reagował na każdą formę kreatyny do tego składa się wiele innych wytycznych jak dieta, trening, rytm dobowy itd. Spójrzmy prawdzie w oczy najlepszym wyborem będzie Monohydrat Kreatyny czy też Jabłczan Kreatyny. Gdybyśmy mieli dokładny wgląd co najlepiej się sprzedaje jestem w 99% pewny, że właśnie te rodzaje kreatyn. Wiele osób potwierdzi moje słowa i powie, że są to najmocniejsze oraz najlepsze kreatyny dostępne na rynku. Jeśli coś działa po co to zmieniać ? Dodam coś prywatnie z życia od siebie, jak rozmawiam z prawdziwymi „wielkoludami” i pada pytanie z mojej strony jaka kreatyna ? Domyślacie się jaka jest odpowiedź? Nie żadne hcl, nie ester etylowy kreatyny, nie azotan tylko monohydrat czy też jabłczan.

Definitywne podsumowanie. Dla osób początkujących nie ma lepszego wyboru jak monohydrat kreatyny, jeśli dana kreatyna nam odpowiada nie zmieniajmy jej nawet w późniejszym okresie. Jeśli jednak gromadzimy duże ilości wody co może występować przy monohydracie zmieńmy ją na jabłczan. Musimy znaleźć, dopasować też tak aby nam, naszemu organizmowi nic nie szkodziło i wybrać już indywidualnie. U wielu osób sprawdzi się świetnie tzw. Mono zaś u innych jabłczan. Jednak nie odbiegałbym od tych dwóch form kreatyn ewentualnie spróbował stacka keratynowego gdzie w głównej mierze będzie monohydrat czy jabłczan.

Autor:
Damian Kryszpin – technik dietetyki, Trener personalny, Wielokrotny Mistrz Polski w Kulturystyce IFBB, czynny sportowiec

Related posts
Artykuły o dietachSuplementy

Jak skutecznie schudnąć?

Suplementy

Dzięgiel chiński (Dong Quai) - stosowanie i właściwości

Suplementy

DHA Omega 3, a może Omega 3-6-9 - jakie wybrać? Na co zwracać uwagę?

Newsletter
Zapisz się do newslettera

Bez spamu, powiadomienia tylko o nowych produktach, promocjach i kodach rabatowych.

[mc4wp_form id="729"]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *