Menu

Co nowego?

Obserwuj nas na:

Suplementy na lepszy sen! Co zrobić jak mamy problemy ze snem?

suplementy na sen

Suplementy idealne na sen

Suplementy wspierające procesy snu. Często zdarza się, że mamy gorsze dni w pracy, nerwy, stres czy po prostu nie możemy zasnąć albo budzimy się ciągle nie wyspani. Sen to kluczowa faza w rytmie dobowym człowieka, podczas snu zachodzi wiele reakcji. Chociażby podczas snu regeneracja jest na najwyższym poziomie. Nasz organizm odpoczywa, relaksuje się. Mięśnie jak i inne tkanki czy narządy odpoczywają. Jeśli trenujemy ciężko fizycznie to musimy wiedzieć, że sen to podstawa wtedy właśnie „rośniemy”. Nie wystarczy tylko zasnąć, musimy dbać o to by jakoś snu była bardzo dobra jest to fundament dobrego zdrowia, który bardzo często jest zaniedbywany przez ignorancję czy brak wiedzy. Nie wyspanie, nie dospanie może skutkować brakiem koncentracji, gorszym samopoczuciem, zmęczeniem. Zła jakoś snu może doprowadzić do pogorszenia parametrów zdrowotnych takich jak ciśnienie, tętno czy stan wrażliwości insulinowej.

ZMA, MgZb itp.

Magnez i Cynk to jedne z najbardziej znanych suplementów poprawiających jakość snu. Magnez wpływa antystresowo oraz działa tonizująco. Największe działanie odczujemy szczególnie przy jego niedoborach, a magnez jest jednym z najbardziej niedoborowych składników przeciętnej diety. Cynk natomiast poprawia korzystnie funkcjonowanie mózgu i reguluję gospodarki hormonalnej co sprawia, że sen jest bardziej wydajny i organizm jest wstanie regenerować się dużo szybciej.

Melatonina jest bardzo odpowiedzialny

Melatonina

m hormonem produkowanym przez szyszynkę. Gdy zaczyna robić się ciemno produkcja tego hormonu wzrasta i zaczyna chcieć nam się spać dlatego też nazywana jest hormonem snu. Działa także silnie przeciwutleniająco oraz zwiększa odporność. Melatonina produkowana jest prawie wyłącznie w ciemności, dowiedziono, że jest ona jednym z elementów tworzących zegar biologiczny człowieka. Stężenie melatoniny w surowicy krwi różni się w zależności od wieku, średnio u osoby dorosłej powinno być około 70-80 pg/ml. Stężenie melatoniny nie zmienia się w zależności od pory dnia czy etapu życia, zmniejsza się jedynie produkcja w nocy, która maleje wraz z wiekiem. Dlatego czym jesteśmy starsi mniej snu potrzebujemy od przykładowego dziecka. Dlatego jeśli ktoś ma problemy ze snem może mieć zaburzenia pracy szyszynki czy też po prostu problemy związane z nerwami, stresem może spróbować suplementacji melatoniną syntetyczną. Już 1 mg jest wstanie zapobiec bezsenności.

GABA – kwas gamma-aminomasłowy

GABA jest jednym z najistotniejszych neuroprzekaźników hamujących. Podstawowe działanie GABA to zmniejszenie pobudliwości komórek nerwowych oraz relaksacja komórek mięśniowych. Już to powinno nam dać dużo do myślenia dlaczego GABA jest tak ważna. Substancja ta może jednak działać także uspokajająco, a także wesprzeć proces zasypiania. GABA silnie działa na układ nerwowy. Niedobory tego kwasu mogą prowadzić do depresji, stanów lękowych, bezsenności. Warto o tym wiedzieć i mieć ten sumplement pod ręką.

Ashwagandha

Ashwagandha czyli witania ospała może także świetnie się sprawdzić stosowana przed snem.

Znana także jako indyjski żeń-szeń, dzięki swoim obszernym właściwościom znalazła zastosowanie w medycynie jako środek artretyzm, zaburzenia snu, gruźlice, zapalenie oskrzeli, bóle kręgosłup, zaburzenia miesiączkowania i wiele innych. Nas natomiast interesuje ashwaganda jako pomoc ze snem. Głównie rozchodzi się o witanolidy, które znajdują w zielu rośliny i mają właściwości przeciw-bakteryjne i przeciwnowotworowe zaś w korzeni glikowianolidy, które działaj adaptogennie, wspierają odporność. Ashwaganda ma wiele zastosowań. Żyjemy w ciągłym pędzie, biegu, stresie i tu na ratunek przychodzi ashwaganda wśród wielu zostosowań witania ospała świetnie sprawdzi się z walką ze stresem, nerwami dzięki czemu nasz sen będzie o wiele lepszy i głębszy.

5 HTP

Korzystnie działanie 5-HTP odnotowano na wiele funkcji mózgu, w tym na poprawę nastroju, ograniczenie łaknienia oraz spokojny sen. W ostatnim czasie badano wpływ 5-HTP na leczenie zaburzeń nastroju, w tym na depresję, lęki, napady paniki. Wyniki pierwszych badań są bardzo zachęcające

Top