Menu

Co nowego?

Suplementacja EAA w pigułce.

31 Październik, 2019

Kreatyna – leksykon wiedzy.

26 Październik, 2019

Obserwuj nas na:

Czy białko w proszku ma skutki uboczne?

Wielu ludzi jest teraz świadomych swojego zdrowia i dąży do maksymalizacji jego poprzez prawidłową dietę i ćwiczenia. Jednym z najpopularniejszych suplementów do osiągnięcia najlepszej formy jest koktajl proteinowy, szczególnie u sportowców. Jednak wiele osób zastanawia się jaki dokładnie ma wpływ picie dużych ilości wysoko przetworzonego białka każdego dnia.

Na szczęście większość ludzi nie doświadcza żadnych skutków ubocznych przy codziennym spożywaniu typowej ilości białka, zwykle około 1 do 2 shake’ów. Dostarczy to około od 50 do 70 gram białka spożytego z proszku białkowego, z którym organizm nie ma problemów. Chociaż wielu sportowców decyduje się na spożywanie setki gram białka z tak zwanych szejkach proteinowych. Czy przez to doświadczają jakieś skutki uboczne?

Na początek musimy zdać sobie sprawę z możliwych dla naszego organizmu skutków ubocznych zażywania dużej ilości białka z proszku. Większość takich białek jest wytwarzanych ze źródeł takich jak jaja, mleko lub soi, którym głównym składnikiem jest białko serwatkowe. Tak się składa, że te trzy produkty są jednymi z najbardziej alergicznych. Więc możesz prawdopodobnie mieć efekty uboczne z picia białka z proszku z tego powodu.

Również dla tych, którzy jedzą duże ilości białka, istnieje określone ryzyko wystąpienia kamieni nerkowych. Wiele osób, które doświadczyły kamieni nerkowych, opisuje je jako jedną z najstraszliwszych rzeczy, jakie kiedykolwiek przeszły, więc naprawdę chcesz tego uniknąć, jeśli jest  to możliwe. Jeśli więc zjesz nadmierną ilość białka, będziesz również potrzebował dużo wody. Pomoże to wypłukać nerki, aby uniknąć tworzenia się kamieni.

Innym możliwym efektem ubocznym w postaci proszku białkowego jest zwiększenie kwasowości krwi. Dzieje się tak z powodu nadmiernego spożycia białka, a organizm musi zmniejszyć kwasowość krwi poprzez zwiększenie poziomu wapnia. Skąd pochodzi ten wapń, z kości oczywiście. Więc zwiększy to twoje szanse na złamanie kości, a także tworzenie kamieni nerkowych.

Podsumowując, białko w proszku jest w zasadzie bezpieczne, ale podobnie jak wszystko, co jest w nadmiarze, może powodować działania niepożądane. Aby uniknąć skutków ubocznych wystarczy skonsumować zalecaną przez producenta wielkość porcji, aby obniżyć swoje prawdopodobieństwo na nieporządne efekty. Twoje ciało może przyswoić  40 gramów białka na raz, więc zapobiegniesz marnowaniu białka.

 

Top